Aelia Duty Free werd bedacht om te voldoen aan de verwachtingen van onze reizigers, verhuurders en merken.
Het doel van Aelia Duty Free is het creëren van een opmerkelijke duty-free ervaring, gebaseerd op 4 pijlers:
- Facilitering: Duty-free winkelen moet worden vergemakkelijkt, door categorieën zichtbaar en duidelijk te maken, met prijsvoordelen ten opzichte van de stadswinkel en een goede productkennis, zodat de shopping-ervaring echt vlot en vooral onvergetelijk is. Wij ontwikkelen nieuwe diensten om de reizen van onze klanten te vergemakkelijken.
- Zorg: met duidelijke aandacht voor Aelia-shoppers en gebruikmakend van het ISO-gecertificeerde OSCAR-trainingsprogramma van het merk, is een nieuw serviceprotocol opgesteld voor Aelia Duty Free Next Generation, in samenwerking met Luxury Attitude, een specialist in optimale dienstverlening. Het personel baseert zich hierop om zich op een kwaliteitsvolle manier tot de reizigers te richten.
- Hier en nergens anders: de ervaring bij Aelia Duty Free is uniek. Elke winkel legt de nadruk op het unieke karakter van de lokale specialiteiten door een aanbod van iconische kenmerken, producten en "sense of place" . Het concept integreert ook interactieve & meeslepende retailervaringen binnen elke categorie en creëert zo retailtainment & emotie bij elke stap van de beleving van de klant.
- The Art of the Gift: De meeste reizigers komen in Duty Free-winkels om een cadeau te kopen. Voor Aelia Duty Free Next Generation iseen grote zichtbaarheid van het geschenk van primordiaal belang voor de consument; dit kan door een kwalitatieve service, geschenkverpakkingen,en product merchandising. "The Art of The Gift" is de handtekening van het merk en vat de merkpositionering samen.
De aanbodstrategie berust op een gezamenlijke en innovatieve aanpak met merkpartners, marktleiders (Parfums, Cosmetica, Alcohol, Tabak en Snoepgoed) en niche- en trendy merken.